Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 9.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 9.rész

Az online vállalkozásomnak szerves része ez az oldal, amit éppen olvasol. A típusát tekintve ez a weboldal portfólió oldal. Itt főképp a grafikáimon van a hangsúly. Hogyan készülnek a grafikák, ki vagyok én, milyen értéket képviselek, stb. A blogot azért is indítottam, hogy a látogató ne csak képekkel, grafikákkal találkozzon, hanem a blogomon keresztül kicsit engem, az alkotót is megismerjen.

Azonban a legfontosabb feladata ennek a weblapnak az, hogy vevőket szállítson a webáruházamba. Sokat gondolkodtam, hogy ebbe a weblapba integráljam-e a webáruházat, avagy sem. Legyen inkább egy külön aldomain-en, esetleg domain-en? Végül úgy döntöttem, hogy külön aloldalra fog kerülni, amire aztán egy domaint fogok irányítani. Miért döntöttem így? Az egyik a biztonság. A WordPress-nek sajnos, megvan az a sajátossága (hasonlóan a többi CMS-hez), hogy sok-sok bővítmény esetén hajlamos a lassú betöltésre, valamint, ha olyan plugint sikerül telepítenem, ami a későbbiekben veszélyezteti a weboldal zavartalan működését (pl. feltörik), akkor bizony, a látogató sem a portfólió weblapom, sem a webáruházam nem fogja elérni. Kicsit a szárítógép és mosógép kombóhoz tudnám hasonlítani. Ha olyan mosógépet veszek, ami kettő az egyben és ne adj ég elromlik, akkor bizony se mosni, se szárítani nem tudok. Miközben, ha lenne külön mosógépem és szárítógépem és az egyik meghibásodna, attól még a másikat zavartalanul használhatnám.

Miért írtam ezt le? Mert ma ezzel a portfólió oldallal foglalkoztam. Beállítottam egy WordPress plugint, ami a SEO-ért, azaz a keresőoptimalizálásért felel. Ezzel párhuzamosan a Google Webmaster Tools-ban is felvettem a weboldalt, beküldtem a webhelytérképet, stb. Nem akarlak szakszavakkal untatni. A lényeg: azért kell ezeket a beállításokat elvégezni, hogy minél előbb megtalálja a kereső a weblapomat a releváns kulcsszavakra. Ha megtalálja a látogató a weblapomat pl. a pólótervezés, egyedi pólóra, akkor esélyes, hogy ellátogat a webáruházamra is, ugyanis a bejegyzés alatt ott lesznek a pólótermékeimre mutató linkek, grafikák, stb.

A jó az, hogy ezeket a feladatokat, majd a webáruházban is el kell végeznem. Ott azonban már sokkal egyszerűbb lesz.

Ez a bejegyzés sem maradhat el TéJé grafika nélkül. Apukámnak terveztem egy pólógrafikát.  Holnap meg is rendlem neki. Szerintem, nagyon fog neki tetszeni! 🙂 Neked tetszik?

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 8.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 8.rész

Folyamatosan kapom a szívmelengető visszajelzéseket, hogy egyik-másik figurámnak eszméletlen jó karaktere van. A mai napon a Fekete Péter kártyajátékokat rendezgettem a webáruházamba. Ezeken a kártyalapokon az általan kézzel rajzolt figurák vannak. A kollekcióban van már Szörnyes, Robotos és Óvodai jelek pakli.

A gyerekek játék közben, szinte az összes figurának adtak már nevet. Van azonban néhány, aminek még nincs neve.

Mit szólnál ahhoz, ha most Te, vagy a gyerkőcöd lenne a névadója egy-egy figurámnak. A webáruházban természetesen a névadó neve megjelenne (persze csak akkor, ha ehhez hozzájárul a névadó) és a webáruház nyitáskor kisorsolok a névadók között egy kártyapaklit is! A kedves névadók meg is nevezhetik, hogy melyik figura a kedvencük :-)!

Ebben a bejegyzésben a Szörnyes Fekete Péter és Memóriajáték figuráit mutatom be.

A névre váró figurák sorszámot kaptak. Ha kedvet kaptatok a névadós játékhoz, akkor a sorszámot+nevet küldjétek a teje.graphics@gmail.com email-címre. Izgatottan várom a neveket! 🙂

Az első galériában azokat a szörnyecskéket látod, amelyeknek már van neve. Kattintsatok a képre és nézzétek meg a neveket. 🙂

A második galériában  pedig a névre váró szörnyecskék grafikáját látod. Névadás menete: kitaláljátok a nevet, elkülditek sorszám+név-vel a teje.graphics@gmail.com email-címre.

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 6.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 6.rész

Hétvégén végig gondolom az elmúlt hetemet megnéztem a feladatlistámat, hogy mit sikerült és mit nem elintéznem. Aztán elkezdem a következő hét feladatlistáját összeírni. Egyelőre a listámon az online tanfolyam befejezése van, valamint a webáruházam néhány termékének a feltöltése. A kötelező hétvégi vásárlás, takarítás után pihentem egy relaxáltam.

Kora délután elővettem Szilágyi Balázs: Stabil bevétel keresőoptimalizálással című könyvét. Remek könyv, ami abban segít, hogy megtalálják a weblapomat az érdeklődők a keresőkben. Erről jut eszembe két sztori, ami múlt héten történt meg velem..

Az egyik vállalkozó ismerősöm megkeresett azzal, hogy „Judit, kellene nekem egy weboldal.” Megkérdeztem, hogy mi lenne a célja a weblapnak, a rövid válasz az volt, hogy megtaláljanak a keresőkből. Segítő szándékkal elkezdtem sorolni, hogy mi is kell ehhez. Többek között rengeteg releváns tartalom. A következő párbeszéd elég döbbenetes volt számomra:

  • Ja, akkor nem kell! Az nagyon sok munka és én nem érek rá!
  • Oké, mennyi időt vagy a Facebook-on?
  • Napi 1 órát, de igazából sosem számolom.. (akkor mennyi lehet valójában?)

Nem sokkal ezután felhívott egyik ismerősöm, hogy: „szüntessük már meg a Facebook oldalát(még szinte semmi nem volt rajta), mert a könyvelő azt mondta, hogy a NAV hamar megtalál így..”

Te, hogy reagálnál ezekre? Én konkrétan lefagytam. Nem is tudom, hogy ez nekem jó, vagy rossz. Elsősorban jó, mert, ha így gondolkodik a konkurenciám, akkor nagyobb esélyem van ügyfelekhez jutni. Másrészt szomorúvá tesz, mert ha én keresek egy terméket, szolgáltatást, akkor nagy eséllyel nem találom meg ezeket a vállalkozókat, pedig jó termékeik, szolgáltatásaik vannak. Valamint ügyfeleim sem lesznek, kihagyják az online értékesítési csatornát, ami szerintem, elengedhetetlen egy vállalkozás számára. Neked mi a véleményed erről?

Ma is hoztam egy TéJé-s grafikát. Természetesen, ezeket is meg lehet majd vásárolni a webáruházamban, mert bizony én kihasználom az online csatornát! 🙂 Holnap folyt.köv.

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Tagja vagyok egy kézműveseket tömörítő Facebook csoportnak. Jó volt olvasni, hogy sokan szeretnének ugyan úgy webáruházat készíteni, mint én. Szeretnének kilépni a Meska „árnyékából” és saját lábra állni. Azt látom, hogy az első és legfontosabb kérdés, hogy bérelt, vagy saját webáruházat indítsanak. Mi szól egyik vagy másik mellett?

Mi az előnye a bérelt webáruháznak?

  • Nem Neked kell a weblapot elkészíteni, készíttetni.
  • Egy bérelt webáruháznak számos fontos és kényelmes funkciója van.
  • A legjobb szolgáltatóktól segítséget is kapsz a webáruház indításához, illetve menedzseléséhez.
  • A webáruház beindítása olcsó. Havidíjat kell fizetni. A piacvezető Shoprenter Bronz csomagja 4.990 Ft +Áfa/hó-nál kezdődik, vagy ott van a másik népszerű bérelhető webáruház az Unas rendszere. Számos fontos és kényelmi funkciót ad mindkettő rendszer.

Mi a hátránya a bérelt webáruháznak?

Kötött a dizájn. A kódhoz sem lehet hozzáférni (érthető okokból). Szóval, nekem olyan merevnek tűnik ez a megoldás. Nem tudok és nem is akarok nyilatkozni egyik ismert bérelhető webáruház rendszerről sem, mert egyiket sem próbáltam. Mivel weblapokat készítek, nekem a saját webáruházam elkészítése kihívás és remek gyakorlási lehetőség. Imádom minden percét, de tény, hogy rengeteg időmet veszi el, de tudom, hogy ez majd meg is fog térülni! 🙂

Személy szerint én annak ajánlom a bérelt tárhelyet, aki:

  • nem akar bíbelődni a weblap felépítésével, fejlesztésével,
  • nem akar technikai dolgokkal foglalkozni (pl, tárhely)
  • le szeretné tesztelni, hogy egyáltalán piacképes termékekkel rendelkezik-e,
  • kényelmesen, azonnal el akarja indítani a webáruházat,
  • elfogadja az előre beépített funkciókat, kódokat, stb.
  • vállalja a kötöttséget.

Mi a helyzet a saját fejlesztésű, készítésű webáruházakkal?

Ha valaki saját webáruházat szeretne létrehozni, akkor két választása van. Az egyik, hogy egy teljesen egyedit terveztet és készíttet el (nagyon drága), vagy jól bejáratott CMS-t, vagyis tartalomkezelő rendszert választ. Ilyen pl. a Drupal, Joomla, vagy az én esetemben választott WordPress+Woocommerce páros.

Az egyedi fejlesztésű webáruház nagyon drága és gondoljunk arra, ha éppen egy induló webáruházról, vállalkozásról van szó, nem észszerű választás. Ez persze csak az én véleményem.

A CMS-sel készülő webáruház esetében kicsit kötöttek a lehetőségeink, de egy induló webáruháznak tökéletes. Viszonylag kicsit a költség. Azonban ha szükséges, akkor szakember segítségét kell kérni.

És akkor még nem is beszéltünk a Meskáról, vagy az Etsy-ről.. 🙂 Ezekről is írni fogok egy bejegyzést hamarosan.

Ma szeretnék még pár leckét elolvasni Panyi Zsuzsi tréningjéből, valamint a tartalommarketingről olvasni egy üzleti könyvben. A mai nap sem maradhat el TéJé grafika nélkül. Ezt a grafikát ma hajnalban készítettem, lazulásképpen. 🙂

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 4.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 4.rész

Tegnap említettem, hogy az árazást kell elővennem, ami nekem is nagy mumus. Az oktatási anyag, amiből én is tanulok, pont erről szól.

Ha kézműves vagy, szeretnél saját termékeidből megélni, akkor mindenképpen ajánlom Panyi Zsuzsi kurzusait. Abszolút gyakorlatias, nincs semmi felesleges rizsa. Mivel Ő is kézműves, ezért tutira veheted, hogy kipróbált, jól bejáratott megoldásokat tanít.

A lényeg, hogy lássam a bevételt, valamint a kiadásokat és persze a profitot. Mindent, hangsúlyozom, mindent fel kell írni, ami kiadás. A befektetett munkaórát sem szabad elfelejteni, mert sok kezdő vállalkozó, köztük én is (hiába van már több éve vállalkozásom) ezt nem számolom, vagy legalábbis elhanyagolható mértékben. Pedig az idő a legdrágább! Kiadás, bevétel, profit. Kemény meló, de a jó hír az, ha jól csinálom, a vállalkozásom többi területén is használhatom ezt az árazási stratégiát. Egészen addig, amíg rutinná nem válik. 🙂

Van egy másik forrásom, az pedig egy könyv: Dan S. Kennedy, Jason Marrs: Óriási profittartalmú ÁRAZÁSI STRATÉGIÁK vállalkozóknak. A könyvben a kedvenc részem, ahol a szerző arról ír, hogy mielőtt eladnál a vevőnek, előtte tanítsd. Ok, én mit tanítsak a leendő ügyfeleimnek? Gondolj csak bele. Egy műszaki cikket értékesítő vállalkozónak ebből a szempontból könnyű dolga van, hiszen számos videót, leírást tud készíteni arról, hogy hogyan működik a termék. Mit és hogyan kell vele csinálni, ha villog a piros led, stb.  Azt én is meg tudom mutatni, hogy hogyan dolgozom. Be tudom mutatni, hogy egy-egy figurát, hogyan öltöztetek fel (értsd: kiszínezem). Nos, ezen is érdemes lesz gondolkodnom. Még jó, hogy ezt itt leírom, így legalább nem megy feledésbe.

Ugye mennyire összetett ez a dolog? Nem elég csak termékben és azt értékesítő felületben (esetben a WordPress+DIVI) gondolkodni, hanem már azon is gondolkodni kell, hogy hogyan jönnek látogatók és hogyan lesz belőlük vásárló, méghozzá hűséges és visszatérő vásárló. A mai bejegyzésemhez egy rövid kis videót csatolok. Ez egy kis szörnyecske „felöltöztetését” mutatja be. A szörnyecske egyébként fekete színben a Fekete Péter kártya-sorozatom egyik figurája. A kártyáról is mutatok pár fotót. Felnőttek, gyerekek imádnak vele játszani(én is)! Természetesen, ezt is meg lehet majd venni a webáruházban.. 🙂