júl 20, 2023 | Egyedi pólógrafikák
Az árazás nem csupán a termékek vagy szolgáltatások puszta pénzbeli értékének meghatározása, hanem egy olyan összetett folyamat, amely hatással van a vásárlók gondolkodására és döntéseire. Az árak mögött rejlő pszichológiai aspektusok igen érdekesek, és számos trükk és technika segítségével a vállalkozások igyekeznek befolyásolni a vásárlók viselkedését. Nézzünk néhány olyan fontos tényezőt, amelyekkel az árazás pszichológiája kapcsolatban találkozhatunk:
1. Az első benyomás szerepe: Az árak sokszor az elsődleges szempontok közé tartoznak, amikor egy vásárló egy termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődik. Az első benyomás alapján kialakuló árérzet jelentős hatással van a vásárlási döntésekre. Ha a termék drágának tűnik, a vásárlók valószínűleg jobban értékelni fogják annak minőségét is.
2. Kognitív diszonancia csökkentése: Az árazási stratégiák gyakran arra irányulnak, hogy minimalizálják a vásárlókban kialakuló kognitív diszonanciát, vagyis azt a kellemetlen érzést, amikor a vásárló úgy érzi, hogy túl sokat fizetett valamiért. Az árak megválasztásával a vállalkozások igyekeznek úgy alakítani az értéket, hogy a vásárlók elégedettek legyenek az általuk fizetett összeggel.
3. Pszichológiai határozottság: Az árak meghatározásakor a 9-es végződéseket (pl. 9, 99, 199) gyakran használják, mivel ezek azt az érzetet keltik, hogy az ár alacsonyabb, mint valójában. Például 9.99 dollárnak tűnik olcsóbbnak, mint 10 dollárnak, bár a különbség csak 1 cent.
4. Megbízhatóság és minőség érzete: Egyes árak magasabb minőséget vagy megbízhatóságot sugallhatnak a vásárlóknak. A prémium árazás például azt az üzenetet közvetíti, hogy a termék vagy szolgáltatás magasabb minőséggel rendelkezik.
5. Különleges ajánlatok és kedvezmények: Az időkorlátozott akciók, különleges kedvezmények és csomagajánlatok olyan érzést keltenek a vásárlókban, hogy most vagy soha alapon kell dönteniük, ami gyakran serkenti a gyorsabb vásárlást.
6. Pszichológiai árkategóriák: Az árakat gyakran csoportokba osztják az emberek érzékelése alapján. Például van az alacsony árkategória, közepes árkategória és prémium árkategória, és az emberek hajlamosak a közepes árkategóriát választani, mivel úgy érzik, hogy ez az ár-érték arányban az ideális választás.
Az árazás pszichológiájának megértése segíthet a vállalkozásoknak hatékonyabb és hatásosabb árképzést alkalmazni. A megfelelő árazási stratégiák kiválasztása lehetővé teszi, hogy vonzó ajánlatot nyújtsanak a vásárlóknak, és növeljék az értékesítést és az ügyféllé válás esélyeit. Ugyanakkor fontos, hogy az árazás etikus legyen, és ne manipulálja túlzottan a vásárlók döntéseit. Az árazás pszichológiájának alkalmazása a hosszú távú elégedettség és ügyfélhűség kialakításához is hozzájárulhat.
Fotó: Miguel Á. Padriñán: https://www.pexels.com/hu-hu/foto/papir-anyag-jegyzet-ures-1111319/
márc 26, 2018 | ajándék, ajándék ötlet, Egyedi grafika, Egyedi logó, Egyedi pólógrafikák, Hogyan készült?, illusztráció, matrica
Adott egy fehér láda, ami annyira egyhangú, hogy bizony nekem fel kell egy kicsit dobni. Múltkor beszabadultam egy hobby boltba és az eladótól éppen egy papír típus után érdeklődtem. Végig mutatatta az egész repertoárt és ekkor akadt meg a szemem az öntapadós papíron. Vettem is rögtön, végül is mi bajunk lehet?! Valamire még biztosan jó lesz. Erre nem is kellett sokat várni, hiszen “bekattant” ez a láda projekt.
Szóval, itt van ez a fehér, csupasz láda. Ez így nem mehet tovább, felöltöztetem egy kicsit. Elővettem az utazós címkéimet, amelyeket néhány hónappal ezelőtt készítettem. Elővettem a múltkor vásárolt öntapadós papírjaimat.
Első próbálkozásom nem volt sikeres, mert a papírt fordítva tettem be..:-) No, sebaj. Én erre is felkészültem, mert eleve több lapot és több félét vettem.
Kinyomtattam, most már helyesen a grafikáimat. Nyomtatás után következhetett az ollóval történő kivágás, majd a hálás feladat a felragasztás a fehér ládára.
Kicsit nehezen tudtam leszedni a papírt, de sikerült. Az eredményt a képeken láthatod.
márc 23, 2018 | ajándék, ajándék ötlet, Egyedi grafika, Egyedi logó, Egyedi pólógrafikák, illusztráció, mockup, pólógrafika, vízjel
Van egy remek külföldi grafikus blogger, akinek a weblapját és Youtube csatornáját folyamatosan követem. Az Ő blogján találkoztam ezzel a megoldással, ahol is a grafikát csupán vonalak segítségével lehet elkészíteni. Rögtön neki is láttam, hogy leteszteljem magam, hogy ez nekem is menne-e. Az elején egy kicsit döcögve ment az alkotás, de sokat segített a blogger videója, valamint előre lerajzoltam ceruza és papír segítségével a grafikát.
Nagyon megtetszett a végeredmény, így másnap is készítettem ilyen vonal stílusban készült grafikát. Remélem, Neked is tetszik! 🙂
márc 12, 2018 | ajándék, ajándék ötlet, Egyedi grafika, Egyedi pólógrafikák, illusztráció, Kártyajáték, Memóriakártya, Szörnyecskék
Nyaranta a Velencei tónál nyaral a keresztgyerek csapat. Így volt ez ezen a nyáron is. Most, hogy még izgalmasabbak legyen az esték, készítettem a gyerekeknek három féle Fekete Péter és egyben memóriakártyát. Az Óvodai jelek, Szörnyek és a Robotos Fekete Péter és memóriakártyákat.
Meglepődve tapasztaltam, hogy ezek a kártyák nem csak a gyerekeknek okozott örömöt, hanem a felnőtteknek is.. 🙂 Remélem, Neked is tetszik..
márc 4, 2018 | ajándék, ajándék ötlet, Egyedi logó, Egyedi pólógrafikák, pólógrafika
Mennyi idő alatt készül el egy-egy grafikám? Meglepődnél, ha azt mondanám, hogy több nap alatt?
Először csak fejben gondolok a grafikára, majd elkezdek inspirációt, anyagot gyűjteni. Miután ezek a rendelkezésemre állnak, kezdem el összeállítani a koncepciót. Van, amikor papíron kezdek el tervezni, vagy az iPad-en. Néha nincs rá szükségem, mert a fejemben már összeállt a garfika és azonnal elkezdek rajta dolgozni.
Remélem, tetszik a képeken látható eredmény! Köszönöm a megosztásokat! 🙂
jan 28, 2018 | Budapest, Egyedi grafika, Egyedi logó, Egyedi pólógrafikák, illusztráció
Ma nagyon vasárnap van. Értsd, kipurcanva csak ültem a kanapén és bámultam a képernyőt. Borzalmas érzés, amikor ott ülsz a géped előtt és a villogó kurzortól várod az ihletet. Az pedig csak úgy nem jön ám..
Aztán bevillant egy kép, egy történet. Az öcsém egyik alkalommal, amikor feljött Budapestre meglátogatni, vonattal jött.. Ritka alkalmak egyike volt ez.. 🙂 Amikor felhívtam, hogy éppen merre jár, azt mondta “éppen a nagy sörbontót látom..” Pár másodpercig gondolkodnom kellett, hogy miről is beszél, aztán leesett. A Szabadság-szobrot látta. Innen tudtam, hogy hamarosan beér a Keleti pályaudvarra.. Ennek a kis történetnek az emlékére készült a mellékelt grafika.
Jó pár hónappal ezelőtt készítettem a grafikát, de nem éreztem igazán késznek. Most javítottam rajta, feltölthető a webáruházba. Még most sem érzem igazán késznek, de remélem, Neked tetszik. 🙂