Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Tagja vagyok egy kézműveseket tömörítő Facebook csoportnak. Jó volt olvasni, hogy sokan szeretnének ugyan úgy webáruházat készíteni, mint én. Szeretnének kilépni a Meska „árnyékából” és saját lábra állni. Azt látom, hogy az első és legfontosabb kérdés, hogy bérelt, vagy saját webáruházat indítsanak. Mi szól egyik vagy másik mellett?

Mi az előnye a bérelt webáruháznak?

  • Nem Neked kell a weblapot elkészíteni, készíttetni.
  • Egy bérelt webáruháznak számos fontos és kényelmes funkciója van.
  • A legjobb szolgáltatóktól segítséget is kapsz a webáruház indításához, illetve menedzseléséhez.
  • A webáruház beindítása olcsó. Havidíjat kell fizetni. A piacvezető Shoprenter Bronz csomagja 4.990 Ft +Áfa/hó-nál kezdődik, vagy ott van a másik népszerű bérelhető webáruház az Unas rendszere. Számos fontos és kényelmi funkciót ad mindkettő rendszer.

Mi a hátránya a bérelt webáruháznak?

Kötött a dizájn. A kódhoz sem lehet hozzáférni (érthető okokból). Szóval, nekem olyan merevnek tűnik ez a megoldás. Nem tudok és nem is akarok nyilatkozni egyik ismert bérelhető webáruház rendszerről sem, mert egyiket sem próbáltam. Mivel weblapokat készítek, nekem a saját webáruházam elkészítése kihívás és remek gyakorlási lehetőség. Imádom minden percét, de tény, hogy rengeteg időmet veszi el, de tudom, hogy ez majd meg is fog térülni! 🙂

Személy szerint én annak ajánlom a bérelt tárhelyet, aki:

  • nem akar bíbelődni a weblap felépítésével, fejlesztésével,
  • nem akar technikai dolgokkal foglalkozni (pl, tárhely)
  • le szeretné tesztelni, hogy egyáltalán piacképes termékekkel rendelkezik-e,
  • kényelmesen, azonnal el akarja indítani a webáruházat,
  • elfogadja az előre beépített funkciókat, kódokat, stb.
  • vállalja a kötöttséget.

Mi a helyzet a saját fejlesztésű, készítésű webáruházakkal?

Ha valaki saját webáruházat szeretne létrehozni, akkor két választása van. Az egyik, hogy egy teljesen egyedit terveztet és készíttet el (nagyon drága), vagy jól bejáratott CMS-t, vagyis tartalomkezelő rendszert választ. Ilyen pl. a Drupal, Joomla, vagy az én esetemben választott WordPress+Woocommerce páros.

Az egyedi fejlesztésű webáruház nagyon drága és gondoljunk arra, ha éppen egy induló webáruházról, vállalkozásról van szó, nem észszerű választás. Ez persze csak az én véleményem.

A CMS-sel készülő webáruház esetében kicsit kötöttek a lehetőségeink, de egy induló webáruháznak tökéletes. Viszonylag kicsit a költség. Azonban ha szükséges, akkor szakember segítségét kell kérni.

És akkor még nem is beszéltünk a Meskáról, vagy az Etsy-ről.. 🙂 Ezekről is írni fogok egy bejegyzést hamarosan.

Ma szeretnék még pár leckét elolvasni Panyi Zsuzsi tréningjéből, valamint a tartalommarketingről olvasni egy üzleti könyvben. A mai nap sem maradhat el TéJé grafika nélkül. Ezt a grafikát ma hajnalban készítettem, lazulásképpen. 🙂

Kapcsolat

Telefon:

06 30 275 85 25

E-mail:

hello[kukac]tejegrafika.hu

Hasznos linkek

Általános Szerződési Feltételek

Adatvédelmi tájékoztató

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-136813/2018

Közösségi média

További grafikák, képek és információk rólam az Instagram-on és a Facebook-on.

Minden jog fenntartva! Az oldalon található szövegeket és képeket szerzői jog védi! Tóth Judit EV. írásos engedélye nélkül sem részben, sem egészében nem használható fel az oldal tartalma! Minden engedély nélküli felhasználás 50.000 Ft/nap költséget von maga után!