Flipbook projekt – Mini utazási kalauz

Flipbook projekt – Mini utazási kalauz

Egy újabb szolgáltatáson dolgozom, aminek az első eredményét lentebb láthatod. Az új szolgáltatásom a Flipbook készítése és beágyazása a weboldalba.

Lényegében ez egy olyan PDF állomány, amit be tudok illeszteni a weblap úgy, hogy az minden platformon és eszközön gyönyörűen mutat. A lenti példában a PDF állományt InDesign programmal állítottam elő és egy online alkalmazás segítségével készítettem el a Flibook-ot. Ez az online alkalmazás képes arra, hogy ilyen látványosan jelenítse meg az általam elkészített PDF-et!

Ha Te is szeretnél egy ilyen a weblapodon, akkor bátran írj nekem a hello@tejegrafika.hu e-mail címre, vagy írj a kapcsolat aloldalon.

Ilyen lépésekből áll egy kávézós weboldal kezdőlapjának, logójának a tervezése

Ilyen lépésekből áll egy kávézós weboldal kezdőlapjának, logójának a tervezése

Egy szakember tudása csak úgy lehet naprakész, ha folyamatosan képzi magát. Én legalábbis ezt az elvet vallom és ennek megfelelően mindig szánok idő a gyakorlásra, tanulásra. Így történt ez a két ünnep között is. Éppen – a karácsonyi vacsora után és az újévi lencsesaláta között – egy remek gyakorlatot találtam az egyik külföldi oktatásos weboldalon. Kapóra jött, mert pont ezt a témakört akartam gyakorolni: wireframe, reszponzív web design, moodboard készítés és logó tervezés.

Az oktatóanyag megtekintését követően, el kellett készíteni önállóan egy kávéző kezdőlapjának web design tervét, logóját, méghozzá asztali gépre, tabletre és mobil készülékre optimalizálva. A web design-on és a logón kívül ikonokat is kellett tervezni.

Remek gyakorlat volt, élveztem minden percét! Percből pedig nagyon sok volt, mert egy-egy ilyen tervezés több órát, sőt, több napot vesz igénybe, főleg akkor, ha az ember lánya alapos akar lenni. Egyébként, egy kicsit dicsekszem is, mert az elkészített projektet feltöltöttem az oktatásos oldalra, ahonnan pár nappal később egy üzenetet kaptam, hogy nagyon tetszik az elkészült munkám és érdemesnek tartanak arra, hogy saját oktatóvidót készítsek. 🙂

Ezen a projekten négy napig dolgoztam. Valószínű több napot is igénybe vett volna, ha élesben, Ügyfélnek készítem a terveket, például csak a színpalettából, moodboardból 4, vagy akár 5 terv is készült volna és éppen ünnep volt, nyugis volt minden. 🙂

Most 1 db moodboard, 1 db logó, 1 db wireframe és 1 db kezdőoldali web design készült.

A logótervezés élesben több körös szokott lenni. Ezért szoktam nagy hangsúlyt fektetni az első megbeszélésekre, mert ilyenkor nagyon sok minden meg tudok az Ügyféltől, Ügyfélről és az elképzeléseiről, és ennek köszönhetően hamar ráérzek, hogy mit is szeretne.

1. Képek összegyűjtése és optimalizálása.

2. Színpaletta kiválasztása, moodboard elkészítése.

3. Logótervek készítése és szerkesztése. Mockup-ok.

3. Wireframe, majd a web design tervezés és szerkesztés. Tulajdonképpen itt történik az igazi varázslat.

4. Weblap látványtervek elkészítése.

1. Weboldal készítés: képek összegyűjtése és optimalizálása

2. Színpaletta kiválasztása, moodboard elkészítése.

3. Logótervek készítése és szerkesztése. Mockup-ok.

Wireframe, majd a web design tervezés és szerkesztés. Tulajdonképpen itt történik az igazi varázslat.

Weblap látványtervek elkészítése.

A végeredmény szerintem gyönyörű lett! A következő lépés az lenne, hogy ezek a tervek weboldal formájában alakot öltenek.. 🙂 

Olyan egyedi grafikára, arculatra, weboldalra van szükséged, ami nem csak megfogja a látogatóid figyelmét, hanem még el is ad nekik? Ha ilyen szolgáltatásokra van szükséged, akkor minél előbb vedd fel velem a kapcsolatot! 🙂

30 napos kihívás a véget ért, a munka azonban tovább folytatódik

30 napos kihívás a véget ért, a munka azonban tovább folytatódik

Itt a vége az első 30 napnak. Ma rengeteg mindent intéztem. Írtam az online bankkártyás cégnek, írtam a Szamlazz.hu-nak a rendszerek összekapcsolása miatt. Kaptam teszt user-t, jöhet a tesztelés.

Beüzemeltem a Mailmunch+Mailchimp+Wordpress+Woocommerce-t. Most már lehet gyűjteni az email-eket. Hamarosan újabb szabályok lépnek érvénybe, ezért egy kicsit macerás ez az egész feliratkozásos dolog..

Azt gondolom illik arról írnom, hogy hogyan is telt ez a 30 nap. Ha lehet, akkor két szóval válaszolnék: nagyon gyorsan. Pikk-pakk itt lett a vége.

Sikeresnek könyvelem el ezt a 30 napot, mert tartottam magam a fogadalomhoz, hiszen minden nap foglalkoztam a webáruházammal, az online tanfolyamot elvégeztem.

18 blogbejegyzést írtam a weblapomra. Pörgött az Instagram-om, a Facebook oldalam. Büszke vagyok, hogy teljes állás mellett ennyi mindent meg tudtam csinálni.. És még hol a vége?! 🙂

Folytatom tovább a munkát! A webáruház hátterére muszáj időt szakítani, tesztelni, mert a jövőben nem tolerálhatóak a hibák..

Sok sikert Nektek, akik 30 napos kihíváson dolgoztok. Köszönöm Gábor Wolf a lehetőséget, hogy ezt, ezeket a posztokat leírhattam, kiírhattam magamból. Holnap pedig jöhet a következő 30 nap kihívás!

Üdv, Judit TéJé Grafika digitalart és illusztrációk

Ui: A grafika nem hiányozhat!! 😀

30 napos webáruház kihívás a végéhez közelít

30 napos webáruház kihívás a végéhez közelít

22. nap. Vészesen közelít a 30. nap. A webáruház nyitásra kész lesz remélem a 30. napra. Még nem tudom, hogy pontosan mennyi termék lesz feltöltve, de ma is még át kellett rendeznem a termékcsoportokat.

Még sok mindent át kell gondolnom, de közben haladnom is kell a feltöltésekkel. Azt tudnod kell, hogy egy termék feltöltése nem csak abból áll, hogy feltöltök pár képet meg egy kis szöveget.

Sok és látványos képet kell feltöltenem. Figyelnem kell a szövegezésre is, ui. keresőoptimalizálás SEO szempontjából nem mindegy. Kulcsszavak, kulcskifejezések, kulcsszó gyakoriság, stb.

Szóval, egy termék feltöltése, legalább másfél, két óra. Elképzelhető, hogy ez idővel már gyorsabb lesz, de elkapkodni semmiképpen nem akarom és nem is fogom. Imádom a munkám!

Jut eszembe, közben egy újabb munkát is megkaptam. Juhúúú!

És itt van a szokásos TéJé Grafika. Remélem, tetszik! Webáruházban is elérhető lesz.

I Love Balaton! <3

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 12.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 12.rész

Témaösszefoglaló: mockup-ok készítése, képek optimalizálása

Szombat van, de ennek ellenére sok-sok minden sikerült csinálnom a webáruházban. Mockup-okat készítettem, erről már írtam egy korábbi bejegyzésemben és sikerült véglegesítenem a képek árát a webáruházamban.

Az egész napom elment a megfelelő mockup-ok kiválasztásával, a képek elkészítésével és optimalizálásával. Ha óriási méretben töltjük fel a képeinket, akkor bizony a weboldal lassabban fog betöltődni, amivel látogatókat veszíthetünk, valamint a keresők, így a Google sem fogja nagyon szeretni a weblapunkat. Magyarán, hátrébb fogja sorolni a találati listában.

Itt van néhány oldal, amelyek segítségével le tudod ellenőrizni, hogy milyen sebességgel töltődik be a weblapod, valamint segítséget is kapsz, hogy hogyan optimalizálhatod a weblapod.

Persze, nem csak az olyan képek tudják rontani a weblapod sebességét, amelyek nincsenek optimalizálni, de ez egy olyan művelet, amit Te is el tudsz végezni, ezzel növelve a weblapod minőségét. Ha még nem végezted el ezt a vizsgálatot, akkor minél előbb tedd meg és Te, vagy mestered javítsa a felmerülő hibákat.

Miután elkészítem a mockup-pal a képeket, elmentem webre, majd méretezem és feltöltöm a https://tinypng.com weboldalra, a tömörítés érdekében. Ez egy ingyenes elérhető szolgáltatás. Feltöltöm a képet, majd lementem. Van, hogy 50-60%-kal is tudja a képméretet csökkenteni. A kép minősége romlik ugyan, de nem olyan látványos mértékben. A portfólió oldalon (ezen), az összes kép ezzel az eljárással készült, mégsem veszített a látogatói élményből.

És akkor most jöjjön a pihenés.. Lent egy mockup-olt képem. Ugye milyen jól néz ki?! Természetesen már feltöltésre került a webáruházba..