Kora délután elővettem Szilágyi Balázs: Stabil bevétel keresőoptimalizálással című könyvét. Remek könyv, ami abban segít, hogy megtalálják a weblapomat az érdeklődők a keresőkben. Erről jut eszembe két sztori, ami múlt héten történt meg velem..
Az egyik vállalkozó ismerősöm megkeresett azzal, hogy „Judit, kellene nekem egy weboldal.” Megkérdeztem, hogy mi lenne a célja a weblapnak, a rövid válasz az volt, hogy megtaláljanak a keresőkből. Segítő szándékkal elkezdtem sorolni, hogy mi is kell ehhez. Többek között rengeteg releváns tartalom. A következő párbeszéd elég döbbenetes volt számomra:
- Ja, akkor nem kell! Az nagyon sok munka és én nem érek rá!
- Oké, mennyi időt vagy a Facebook-on?
- Napi 1 órát, de igazából sosem számolom.. (akkor mennyi lehet valójában?)
- …
Nem sokkal ezután felhívott egyik ismerősöm, hogy: „szüntessük már meg a Facebook oldalát(még szinte semmi nem volt rajta), mert a könyvelő azt mondta, hogy a NAV hamar megtalál így..”
Te, hogy reagálnál ezekre? Én konkrétan lefagytam. Nem is tudom, hogy ez nekem jó, vagy rossz. Elsősorban jó, mert, ha így gondolkodik a konkurenciám, akkor nagyobb esélyem van ügyfelekhez jutni. Másrészt szomorúvá tesz, mert ha én keresek egy terméket, szolgáltatást, akkor nagy eséllyel nem találom meg ezeket a vállalkozókat, pedig jó termékeik, szolgáltatásaik vannak. Valamint ügyfeleim sem lesznek, kihagyják az online értékesítési csatornát, ami szerintem, elengedhetetlen egy vállalkozás számára. Neked mi a véleményed erről?
Ma is hoztam egy TéJé-s grafikát. Természetesen, ezeket is meg lehet majd vásárolni a webáruházamban, mert bizony én kihasználom az online csatornát! 🙂 Holnap folyt.köv.