Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Tagja vagyok egy kézműveseket tömörítő Facebook csoportnak. Jó volt olvasni, hogy sokan szeretnének ugyan úgy webáruházat készíteni, mint én. Szeretnének kilépni a Meska „árnyékából” és saját lábra állni. Azt látom, hogy az első és legfontosabb kérdés, hogy bérelt, vagy saját webáruházat indítsanak. Mi szól egyik vagy másik mellett?

Mi az előnye a bérelt webáruháznak?

  • Nem Neked kell a weblapot elkészíteni, készíttetni.
  • Egy bérelt webáruháznak számos fontos és kényelmes funkciója van.
  • A legjobb szolgáltatóktól segítséget is kapsz a webáruház indításához, illetve menedzseléséhez.
  • A webáruház beindítása olcsó. Havidíjat kell fizetni. A piacvezető Shoprenter Bronz csomagja 4.990 Ft +Áfa/hó-nál kezdődik, vagy ott van a másik népszerű bérelhető webáruház az Unas rendszere. Számos fontos és kényelmi funkciót ad mindkettő rendszer.

Mi a hátránya a bérelt webáruháznak?

Kötött a dizájn. A kódhoz sem lehet hozzáférni (érthető okokból). Szóval, nekem olyan merevnek tűnik ez a megoldás. Nem tudok és nem is akarok nyilatkozni egyik ismert bérelhető webáruház rendszerről sem, mert egyiket sem próbáltam. Mivel weblapokat készítek, nekem a saját webáruházam elkészítése kihívás és remek gyakorlási lehetőség. Imádom minden percét, de tény, hogy rengeteg időmet veszi el, de tudom, hogy ez majd meg is fog térülni! 🙂

Személy szerint én annak ajánlom a bérelt tárhelyet, aki:

  • nem akar bíbelődni a weblap felépítésével, fejlesztésével,
  • nem akar technikai dolgokkal foglalkozni (pl, tárhely)
  • le szeretné tesztelni, hogy egyáltalán piacképes termékekkel rendelkezik-e,
  • kényelmesen, azonnal el akarja indítani a webáruházat,
  • elfogadja az előre beépített funkciókat, kódokat, stb.
  • vállalja a kötöttséget.

Mi a helyzet a saját fejlesztésű, készítésű webáruházakkal?

Ha valaki saját webáruházat szeretne létrehozni, akkor két választása van. Az egyik, hogy egy teljesen egyedit terveztet és készíttet el (nagyon drága), vagy jól bejáratott CMS-t, vagyis tartalomkezelő rendszert választ. Ilyen pl. a Drupal, Joomla, vagy az én esetemben választott WordPress+Woocommerce páros.

Az egyedi fejlesztésű webáruház nagyon drága és gondoljunk arra, ha éppen egy induló webáruházról, vállalkozásról van szó, nem észszerű választás. Ez persze csak az én véleményem.

A CMS-sel készülő webáruház esetében kicsit kötöttek a lehetőségeink, de egy induló webáruháznak tökéletes. Viszonylag kicsit a költség. Azonban ha szükséges, akkor szakember segítségét kell kérni.

És akkor még nem is beszéltünk a Meskáról, vagy az Etsy-ről.. 🙂 Ezekről is írni fogok egy bejegyzést hamarosan.

Ma szeretnék még pár leckét elolvasni Panyi Zsuzsi tréningjéből, valamint a tartalommarketingről olvasni egy üzleti könyvben. A mai nap sem maradhat el TéJé grafika nélkül. Ezt a grafikát ma hajnalban készítettem, lazulásképpen. 🙂