Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Tagja vagyok egy kézműveseket tömörítő Facebook csoportnak. Jó volt olvasni, hogy sokan szeretnének ugyan úgy webáruházat készíteni, mint én. Szeretnének kilépni a Meska „árnyékából” és saját lábra állni. Azt látom, hogy az első és legfontosabb kérdés, hogy bérelt, vagy saját webáruházat indítsanak. Mi szól egyik vagy másik mellett?

Mi az előnye a bérelt webáruháznak?

  • Nem Neked kell a weblapot elkészíteni, készíttetni.
  • Egy bérelt webáruháznak számos fontos és kényelmes funkciója van.
  • A legjobb szolgáltatóktól segítséget is kapsz a webáruház indításához, illetve menedzseléséhez.
  • A webáruház beindítása olcsó. Havidíjat kell fizetni. A piacvezető Shoprenter Bronz csomagja 4.990 Ft +Áfa/hó-nál kezdődik, vagy ott van a másik népszerű bérelhető webáruház az Unas rendszere. Számos fontos és kényelmi funkciót ad mindkettő rendszer.

Mi a hátránya a bérelt webáruháznak?

Kötött a dizájn. A kódhoz sem lehet hozzáférni (érthető okokból). Szóval, nekem olyan merevnek tűnik ez a megoldás. Nem tudok és nem is akarok nyilatkozni egyik ismert bérelhető webáruház rendszerről sem, mert egyiket sem próbáltam. Mivel weblapokat készítek, nekem a saját webáruházam elkészítése kihívás és remek gyakorlási lehetőség. Imádom minden percét, de tény, hogy rengeteg időmet veszi el, de tudom, hogy ez majd meg is fog térülni! 🙂

Személy szerint én annak ajánlom a bérelt tárhelyet, aki:

  • nem akar bíbelődni a weblap felépítésével, fejlesztésével,
  • nem akar technikai dolgokkal foglalkozni (pl, tárhely)
  • le szeretné tesztelni, hogy egyáltalán piacképes termékekkel rendelkezik-e,
  • kényelmesen, azonnal el akarja indítani a webáruházat,
  • elfogadja az előre beépített funkciókat, kódokat, stb.
  • vállalja a kötöttséget.

Mi a helyzet a saját fejlesztésű, készítésű webáruházakkal?

Ha valaki saját webáruházat szeretne létrehozni, akkor két választása van. Az egyik, hogy egy teljesen egyedit terveztet és készíttet el (nagyon drága), vagy jól bejáratott CMS-t, vagyis tartalomkezelő rendszert választ. Ilyen pl. a Drupal, Joomla, vagy az én esetemben választott WordPress+Woocommerce páros.

Az egyedi fejlesztésű webáruház nagyon drága és gondoljunk arra, ha éppen egy induló webáruházról, vállalkozásról van szó, nem észszerű választás. Ez persze csak az én véleményem.

A CMS-sel készülő webáruház esetében kicsit kötöttek a lehetőségeink, de egy induló webáruháznak tökéletes. Viszonylag kicsit a költség. Azonban ha szükséges, akkor szakember segítségét kell kérni.

És akkor még nem is beszéltünk a Meskáról, vagy az Etsy-ről.. 🙂 Ezekről is írni fogok egy bejegyzést hamarosan.

Ma szeretnék még pár leckét elolvasni Panyi Zsuzsi tréningjéből, valamint a tartalommarketingről olvasni egy üzleti könyvben. A mai nap sem maradhat el TéJé grafika nélkül. Ezt a grafikát ma hajnalban készítettem, lazulásképpen. 🙂

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 4.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 4.rész

Tegnap említettem, hogy az árazást kell elővennem, ami nekem is nagy mumus. Az oktatási anyag, amiből én is tanulok, pont erről szól.

Ha kézműves vagy, szeretnél saját termékeidből megélni, akkor mindenképpen ajánlom Panyi Zsuzsi kurzusait. Abszolút gyakorlatias, nincs semmi felesleges rizsa. Mivel Ő is kézműves, ezért tutira veheted, hogy kipróbált, jól bejáratott megoldásokat tanít.

A lényeg, hogy lássam a bevételt, valamint a kiadásokat és persze a profitot. Mindent, hangsúlyozom, mindent fel kell írni, ami kiadás. A befektetett munkaórát sem szabad elfelejteni, mert sok kezdő vállalkozó, köztük én is (hiába van már több éve vállalkozásom) ezt nem számolom, vagy legalábbis elhanyagolható mértékben. Pedig az idő a legdrágább! Kiadás, bevétel, profit. Kemény meló, de a jó hír az, ha jól csinálom, a vállalkozásom többi területén is használhatom ezt az árazási stratégiát. Egészen addig, amíg rutinná nem válik. 🙂

Van egy másik forrásom, az pedig egy könyv: Dan S. Kennedy, Jason Marrs: Óriási profittartalmú ÁRAZÁSI STRATÉGIÁK vállalkozóknak. A könyvben a kedvenc részem, ahol a szerző arról ír, hogy mielőtt eladnál a vevőnek, előtte tanítsd. Ok, én mit tanítsak a leendő ügyfeleimnek? Gondolj csak bele. Egy műszaki cikket értékesítő vállalkozónak ebből a szempontból könnyű dolga van, hiszen számos videót, leírást tud készíteni arról, hogy hogyan működik a termék. Mit és hogyan kell vele csinálni, ha villog a piros led, stb.  Azt én is meg tudom mutatni, hogy hogyan dolgozom. Be tudom mutatni, hogy egy-egy figurát, hogyan öltöztetek fel (értsd: kiszínezem). Nos, ezen is érdemes lesz gondolkodnom. Még jó, hogy ezt itt leírom, így legalább nem megy feledésbe.

Ugye mennyire összetett ez a dolog? Nem elég csak termékben és azt értékesítő felületben (esetben a WordPress+DIVI) gondolkodni, hanem már azon is gondolkodni kell, hogy hogyan jönnek látogatók és hogyan lesz belőlük vásárló, méghozzá hűséges és visszatérő vásárló. A mai bejegyzésemhez egy rövid kis videót csatolok. Ez egy kis szörnyecske „felöltöztetését” mutatja be. A szörnyecske egyébként fekete színben a Fekete Péter kártya-sorozatom egyik figurája. A kártyáról is mutatok pár fotót. Felnőttek, gyerekek imádnak vele játszani(én is)! Természetesen, ezt is meg lehet majd venni a webáruházban.. 🙂