Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 6.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a webáruházam? 6.rész

Hétvégén végig gondolom az elmúlt hetemet megnéztem a feladatlistámat, hogy mit sikerült és mit nem elintéznem. Aztán elkezdem a következő hét feladatlistáját összeírni. Egyelőre a listámon az online tanfolyam befejezése van, valamint a webáruházam néhány termékének a feltöltése. A kötelező hétvégi vásárlás, takarítás után pihentem egy relaxáltam.

Kora délután elővettem Szilágyi Balázs: Stabil bevétel keresőoptimalizálással című könyvét. Remek könyv, ami abban segít, hogy megtalálják a weblapomat az érdeklődők a keresőkben. Erről jut eszembe két sztori, ami múlt héten történt meg velem..

Az egyik vállalkozó ismerősöm megkeresett azzal, hogy „Judit, kellene nekem egy weboldal.” Megkérdeztem, hogy mi lenne a célja a weblapnak, a rövid válasz az volt, hogy megtaláljanak a keresőkből. Segítő szándékkal elkezdtem sorolni, hogy mi is kell ehhez. Többek között rengeteg releváns tartalom. A következő párbeszéd elég döbbenetes volt számomra:

  • Ja, akkor nem kell! Az nagyon sok munka és én nem érek rá!
  • Oké, mennyi időt vagy a Facebook-on?
  • Napi 1 órát, de igazából sosem számolom.. (akkor mennyi lehet valójában?)

Nem sokkal ezután felhívott egyik ismerősöm, hogy: „szüntessük már meg a Facebook oldalát(még szinte semmi nem volt rajta), mert a könyvelő azt mondta, hogy a NAV hamar megtalál így..”

Te, hogy reagálnál ezekre? Én konkrétan lefagytam. Nem is tudom, hogy ez nekem jó, vagy rossz. Elsősorban jó, mert, ha így gondolkodik a konkurenciám, akkor nagyobb esélyem van ügyfelekhez jutni. Másrészt szomorúvá tesz, mert ha én keresek egy terméket, szolgáltatást, akkor nagy eséllyel nem találom meg ezeket a vállalkozókat, pedig jó termékeik, szolgáltatásaik vannak. Valamint ügyfeleim sem lesznek, kihagyják az online értékesítési csatornát, ami szerintem, elengedhetetlen egy vállalkozás számára. Neked mi a véleményed erről?

Ma is hoztam egy TéJé-s grafikát. Természetesen, ezeket is meg lehet majd vásárolni a webáruházamban, mert bizony én kihasználom az online csatornát! 🙂 Holnap folyt.köv.

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 5.rész

Tagja vagyok egy kézműveseket tömörítő Facebook csoportnak. Jó volt olvasni, hogy sokan szeretnének ugyan úgy webáruházat készíteni, mint én. Szeretnének kilépni a Meska „árnyékából” és saját lábra állni. Azt látom, hogy az első és legfontosabb kérdés, hogy bérelt, vagy saját webáruházat indítsanak. Mi szól egyik vagy másik mellett?

Mi az előnye a bérelt webáruháznak?

  • Nem Neked kell a weblapot elkészíteni, készíttetni.
  • Egy bérelt webáruháznak számos fontos és kényelmes funkciója van.
  • A legjobb szolgáltatóktól segítséget is kapsz a webáruház indításához, illetve menedzseléséhez.
  • A webáruház beindítása olcsó. Havidíjat kell fizetni. A piacvezető Shoprenter Bronz csomagja 4.990 Ft +Áfa/hó-nál kezdődik, vagy ott van a másik népszerű bérelhető webáruház az Unas rendszere. Számos fontos és kényelmi funkciót ad mindkettő rendszer.

Mi a hátránya a bérelt webáruháznak?

Kötött a dizájn. A kódhoz sem lehet hozzáférni (érthető okokból). Szóval, nekem olyan merevnek tűnik ez a megoldás. Nem tudok és nem is akarok nyilatkozni egyik ismert bérelhető webáruház rendszerről sem, mert egyiket sem próbáltam. Mivel weblapokat készítek, nekem a saját webáruházam elkészítése kihívás és remek gyakorlási lehetőség. Imádom minden percét, de tény, hogy rengeteg időmet veszi el, de tudom, hogy ez majd meg is fog térülni! 🙂

Személy szerint én annak ajánlom a bérelt tárhelyet, aki:

  • nem akar bíbelődni a weblap felépítésével, fejlesztésével,
  • nem akar technikai dolgokkal foglalkozni (pl, tárhely)
  • le szeretné tesztelni, hogy egyáltalán piacképes termékekkel rendelkezik-e,
  • kényelmesen, azonnal el akarja indítani a webáruházat,
  • elfogadja az előre beépített funkciókat, kódokat, stb.
  • vállalja a kötöttséget.

Mi a helyzet a saját fejlesztésű, készítésű webáruházakkal?

Ha valaki saját webáruházat szeretne létrehozni, akkor két választása van. Az egyik, hogy egy teljesen egyedit terveztet és készíttet el (nagyon drága), vagy jól bejáratott CMS-t, vagyis tartalomkezelő rendszert választ. Ilyen pl. a Drupal, Joomla, vagy az én esetemben választott WordPress+Woocommerce páros.

Az egyedi fejlesztésű webáruház nagyon drága és gondoljunk arra, ha éppen egy induló webáruházról, vállalkozásról van szó, nem észszerű választás. Ez persze csak az én véleményem.

A CMS-sel készülő webáruház esetében kicsit kötöttek a lehetőségeink, de egy induló webáruháznak tökéletes. Viszonylag kicsit a költség. Azonban ha szükséges, akkor szakember segítségét kell kérni.

És akkor még nem is beszéltünk a Meskáról, vagy az Etsy-ről.. 🙂 Ezekről is írni fogok egy bejegyzést hamarosan.

Ma szeretnék még pár leckét elolvasni Panyi Zsuzsi tréningjéből, valamint a tartalommarketingről olvasni egy üzleti könyvben. A mai nap sem maradhat el TéJé grafika nélkül. Ezt a grafikát ma hajnalban készítettem, lazulásképpen. 🙂

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 4.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 4.rész

Tegnap említettem, hogy az árazást kell elővennem, ami nekem is nagy mumus. Az oktatási anyag, amiből én is tanulok, pont erről szól.

Ha kézműves vagy, szeretnél saját termékeidből megélni, akkor mindenképpen ajánlom Panyi Zsuzsi kurzusait. Abszolút gyakorlatias, nincs semmi felesleges rizsa. Mivel Ő is kézműves, ezért tutira veheted, hogy kipróbált, jól bejáratott megoldásokat tanít.

A lényeg, hogy lássam a bevételt, valamint a kiadásokat és persze a profitot. Mindent, hangsúlyozom, mindent fel kell írni, ami kiadás. A befektetett munkaórát sem szabad elfelejteni, mert sok kezdő vállalkozó, köztük én is (hiába van már több éve vállalkozásom) ezt nem számolom, vagy legalábbis elhanyagolható mértékben. Pedig az idő a legdrágább! Kiadás, bevétel, profit. Kemény meló, de a jó hír az, ha jól csinálom, a vállalkozásom többi területén is használhatom ezt az árazási stratégiát. Egészen addig, amíg rutinná nem válik. 🙂

Van egy másik forrásom, az pedig egy könyv: Dan S. Kennedy, Jason Marrs: Óriási profittartalmú ÁRAZÁSI STRATÉGIÁK vállalkozóknak. A könyvben a kedvenc részem, ahol a szerző arról ír, hogy mielőtt eladnál a vevőnek, előtte tanítsd. Ok, én mit tanítsak a leendő ügyfeleimnek? Gondolj csak bele. Egy műszaki cikket értékesítő vállalkozónak ebből a szempontból könnyű dolga van, hiszen számos videót, leírást tud készíteni arról, hogy hogyan működik a termék. Mit és hogyan kell vele csinálni, ha villog a piros led, stb.  Azt én is meg tudom mutatni, hogy hogyan dolgozom. Be tudom mutatni, hogy egy-egy figurát, hogyan öltöztetek fel (értsd: kiszínezem). Nos, ezen is érdemes lesz gondolkodnom. Még jó, hogy ezt itt leírom, így legalább nem megy feledésbe.

Ugye mennyire összetett ez a dolog? Nem elég csak termékben és azt értékesítő felületben (esetben a WordPress+DIVI) gondolkodni, hanem már azon is gondolkodni kell, hogy hogyan jönnek látogatók és hogyan lesz belőlük vásárló, méghozzá hűséges és visszatérő vásárló. A mai bejegyzésemhez egy rövid kis videót csatolok. Ez egy kis szörnyecske „felöltöztetését” mutatja be. A szörnyecske egyébként fekete színben a Fekete Péter kártya-sorozatom egyik figurája. A kártyáról is mutatok pár fotót. Felnőttek, gyerekek imádnak vele játszani(én is)! Természetesen, ezt is meg lehet majd venni a webáruházban.. 🙂

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 3.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 3.rész

A mai napon sokat haladtam. Sikerült a Wocommerce szállítási módnál beállítanom az ingyenes módot. Jelenleg ezt egy értékhatárhoz kötöttem, de a beállításokban találtam kuponra vonatkozó lehetőségeket is. Persze, ilyenkor jönnek a további ötletek. Például, hogyan vegyem rá a vásárlót, hogy a Kosárnál még további termékeket vásároljon. Hogyan tudom kiíratni a rendszerrel, hogy még ennyit és ennyit kell vásárolnia, hogy ingyenes legyen a szállítás? Ezen még agyalok és utána fogok nézni, kérdezni. Tuti, hogy ezt is meg lehet oldani.

Megírtam az Adatkezelési szabályzatot, hiszen, ha hírleveleket akarok küldeni a látogatóknak, érdeklődőknek, vásárlóknak, akkor bizony ezt el kell készíteni. Majd átnézetem egy hozzáértő jogi személlyel is, mert fő a biztonság. Legyen minden szabályos! A NAIH számot is kérnem kell, erre egy nagyon kedves ismerősömet fogom felkérni. Vannak már cégek, akik ezeknek az ügyintézésével foglalkoznak. Szinte mindent elintéznek az ember helyett. Ezeknek a költsége nem alacsony, de gondoljunk arra, hogy egy lehetséges bírságnál biztos, hogy sokkal olcsóbb..

Rengeteg jogi kötelezettséggel jár egy webáruház – vagy írhattam volna azt is, hogy egy weblap – beindítása. Sok weblap, webáruház tulajdonos nem is tudja, vagy nem akar róla tudomást venni. Több olyan webáruházat láttam – köztük van néhány nagy név is – , ahol nincsenek meg ezek a szükséges dokumentumok. Ha adatokat kezelsz, akkor bizony kellenek ezek a dokumentumok.

Írtam a nyomdai kapcsolatomnak, hogy adjon pontos árajánlatot a papírméreteket illetően, mert addig nem tudom pontosan árazni a termékeket. Naaa, az árazás nálam a mumus, gondolom, még sok mindenkinél. Erre is van oktatási anyagom, könyvem. Utána fogok nézni ennek is. Legközelebbi blogbejegyzésemben felsorom azokat a könyveket, amelyekből tanulok. Elképzelhető, hogy más számára is hasznos lesz a lista.

Megyek még tanulni. Újra a blogolásról fogok meghallgatni pár videót. Miről írjak, hogyan írjak, stb.. Tegnap már sikerült egy jó fél órás videót végig hallgatnom. Az előadó arról beszélt, honnan meríthetek ihletet. Nekem még mindig nem tiszta teljesen a dolog, így nem is baj, hogy ebben a témában még további leckék vannak.  🙂 Holnap talán már okosabb leszek..

Folyt. köv.

Képként egy kedvenc grafikámat töltöm ide fel. Ezt is lehet majd kapni a webshop-ban.. Nézd meg milyen jól néz ki egy pólón, vagy egy egérpadon.. 🙂

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 2.rész

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om? 2.rész

A mai napon a vártnak megfelelően sajnos, csak keveset tudtam foglalkozni a webáruházammal. Tudtam, hogy ez így lesz, előző blogbejegyzésemben említettem, hogy munka mellett építem a webáruházam. A mai nap a tervezésé volt.

Tovább finomítottam a rendelési, szállítási folyamatokat. Meghatároztam, hogy a képeim pontosan mekkora méretben lesznek majd kaphatóak. A megrendelőnek nem kell bogarászni a leírásban, hogy pl. az A3-as méret az pontosan mekkora cm-ben, hanem ez ott lesz rögtön a termékoldali nézetben.

Egyébként nagyon kis szuper ez a rendszer. A felületen azonnal lehet látni, hogy mennyibe kerülnek a képek, egy –tól –ig árat lehet majd látni. Amikor a termékoldalon a megrendelő kiválasztja a szükséges képméretet, ott pedig a pontos összeget fogja mutatni a rendszer.

A szállítási feltételek beállítása még egy kicsit homályos nekem, de ezt is ki fogom bogarászni. Tervezem ugyanis, hogy bizonyos értékhatárt elérve a szállítás ingyenes legyen. Eszméletlenül izgalmas ez a dolog, hidd el nekem. J Napról, napra látod, hogyan valósul meg egy papírra vetett terv.

Tanulási fronton már reggel elolvastam egy fejezetet az éppen soros üzleti könyvből. Erről láthatsz képet a blogbejegyzés végén. A képen az én saját tervezésű és rajzolt könyvjelzőmet látod. Ez is kapható lesz a webáruházban.. 🙂

A mai napra 4 videó megtekintését tervezem. Ezek a blogolásról szólnak. Biztos, hogy tanulni fogok belőlük. 🙂 Holnap folyt.köv.

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om?

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om?

Eldöntöttem újévi fogadalomként, hogy 30 nap alatt “felhúzom” a webáruházam. Ehhez óriási lökést adott Wolf Gábor, vezető marketing tanácsadó 30 napos kihívás Facebook csoportja. Több szempontból is nehéz vállalkozás ez részemről, hiszen:

  1. munka mellett kell elkészítenem,
  2. a webáruház létrehozása mellett egyéb vállalkozói tevékenységeimet sem mellőzhetem,
  3. a családot sem lehet – és nem is akarom – 30 napra elhanyagolni.

Szóval, nem is olyan egyszerű ez a vállalkozás, de tudom, hogy meg fogom csinálni :-).

El kellett először döntenem, hogy bérlem a webáruházat, vagy saját magam készítek egyet. Én készítem, hiszen ezt a tudást a későbbiekben majd fel tudom használni.

Aztán jött a dilemma, hogy melyik rendszerrel készítem. Hogyan akarom automatizálni a webáruházam működését? Akarok-e bankkártyás fizetést? A célom az, hogy automatizált legyen az egész, vagy legalábbis a nagy része. Gondolok itt a fizetésre, számlázásra, stb. A későbbiekben mindenről beszámolok, hogy melyik rendszereket választottam. Hogyan sikerült a beüzemelés, stb. Azt is tudom, hogy türelmesnek kell lennem, mindent nem tudok egyszerre megcsinálni, de az már biztos, hogy sok folyamatot párhuzamosan fogok végezni. Ilyen például az adatkezelési szám kérése.

Kitaláltam, hogy milyen rendszer segítségével fogom elkészíteni a webáruházam. A választásom WordPress és Woocommerce CMS-re esett. Itt jött az első nehézség!

A tárhelyemre frissen telepített Woocommerce és a kiválasztott sablonom egyszerűen nem akartak egymással kommunikálni. Ha az egyiket kikapcsoltam, tökéletesen működött a másik, és ugyanez fordítva. Ez kb. olyan, mint a kedvenc sütim a diós hókifli. A diót pótolhatom mákkal, vagy akár lekvárral is, de nekem a diós az igazi! 🙂

A dolog érdekessége az, hogy mindez december 31. és január 1. között zajlott. Végül, sikerült megoldanom a rejtélyt! A tárhely beállításain kellett változtatnom ahhoz, hogy működjön a dolog! Rettentő boldog voltam, mert egy nagy akadály hárult el és tette sokkal gördülékenyebbé a folyamatot.

Gyakorlatilag két fronton kell helytállnom.

1. építeni a rendszert,

2. a feltölteni kívánt termékeket grafikailag is gatyába kell rázni.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy megfelelő mockup-okkal kell szemléltetnem a termékeimet. Mutatok pár képet az eddigi megvalósításról. Ezekkel a fotókkal zárom a mai bejegyzésem. Holnap folyt. köv.