Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om?

Webáruház küldetés, avagy hogyan készült a shop-om?

Eldöntöttem újévi fogadalomként, hogy 30 nap alatt „felhúzom” a webáruházam. Ehhez óriási lökést adott Wolf Gábor, vezető marketing tanácsadó 30 napos kihívás Facebook csoportja. Több szempontból is nehéz vállalkozás ez részemről, hiszen:

  1. munka mellett kell elkészítenem,
  2. a webáruház létrehozása mellett egyéb vállalkozói tevékenységeimet sem mellőzhetem,
  3. a családot sem lehet – és nem is akarom – 30 napra elhanyagolni.

Szóval, nem is olyan egyszerű ez a vállalkozás, de tudom, hogy meg fogom csinálni :-).

El kellett először döntenem, hogy bérlem a webáruházat, vagy saját magam készítek egyet. Én készítem, hiszen ezt a tudást a későbbiekben majd fel tudom használni.

Aztán jött a dilemma, hogy melyik rendszerrel készítem. Hogyan akarom automatizálni a webáruházam működését? Akarok-e bankkártyás fizetést? A célom az, hogy automatizált legyen az egész, vagy legalábbis a nagy része. Gondolok itt a fizetésre, számlázásra, stb. A későbbiekben mindenről beszámolok, hogy melyik rendszereket választottam. Hogyan sikerült a beüzemelés, stb. Azt is tudom, hogy türelmesnek kell lennem, mindent nem tudok egyszerre megcsinálni, de az már biztos, hogy sok folyamatot párhuzamosan fogok végezni. Ilyen például az adatkezelési szám kérése.

Kitaláltam, hogy milyen rendszer segítségével fogom elkészíteni a webáruházam. A választásom WordPress és Woocommerce CMS-re esett. Itt jött az első nehézség!

A tárhelyemre frissen telepített Woocommerce és a kiválasztott sablonom egyszerűen nem akartak egymással kommunikálni. Ha az egyiket kikapcsoltam, tökéletesen működött a másik, és ugyanez fordítva. Ez kb. olyan, mint a kedvenc sütim a diós hókifli. A diót pótolhatom mákkal, vagy akár lekvárral is, de nekem a diós az igazi! 🙂

A dolog érdekessége az, hogy mindez december 31. és január 1. között zajlott. Végül, sikerült megoldanom a rejtélyt! A tárhely beállításain kellett változtatnom ahhoz, hogy működjön a dolog! Rettentő boldog voltam, mert egy nagy akadály hárult el és tette sokkal gördülékenyebbé a folyamatot.

Gyakorlatilag két fronton kell helytállnom.

1. építeni a rendszert,

2. a feltölteni kívánt termékeket grafikailag is gatyába kell rázni.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy megfelelő mockup-okkal kell szemléltetnem a termékeimet. Mutatok pár képet az eddigi megvalósításról. Ezekkel a fotókkal zárom a mai bejegyzésem. Holnap folyt. köv.